2019-11-20 10:58:00

Kartografska pismenost

Kartografi naše Škole uz školski projekt Razvijanja pismenosti posebnu pozornost posvetili  su kartografskoj pismenosti. Uz osnovnu pismenost potrebno je voditi brigu i o kartografskoj pismenosti učenika jer su sposobnosti služenja kartom preduvjet logičkog povezivanja i usvajanja znanja u nastavi i za cijeli život.

Aktivnosti su provedene na nastavnom predmetu Geografije u svim razredima naše Škole,  dodatnoj nastavi i na terenu u Zagrebu uz stručno vodstvo prof. Magdalene Đaković. Na satu Geografije i Hrvatskoga jezika (međupredmetna korelacija) učenici su posebnu pozornost posvetili pravilnom pisanju geografskih imena (veliko i malo slovo u imenima država, gradova, sela, županija, i sl.) i čitanju sadržaja geografske karte. Zaključili su: ˝ Na karti sve piše, ali treba znati pročitati i pravilno napisati!˝Geografska karta izvor je znanja i služi razumijevanju relevantnih geografskih informacija. Na Dodatnoj nastavi geografije, marljivi geografi izradili su ekološku kartu svijeta od čepova i tumača znakova, tematsku kartu stope pismenosti i plakat Stopa pismenosti. Iako smo nailazili na prepreke, visoko motivirani i kreativni učenici doskočili su problema i pronašli rješenje. Kao rezultat dobili smo unikatnu kartu svijeta i puno znanja koja ćemo koristi u budućem radu.

Kako je projekt idealno kombinirati s izvanučioničkom nastavom, učenici šestih i sedmih razreda išli su na teren i imali zadatke. Učenici svih šestih razreda imali su zadatak na provjerenim internetskim izvorima istražiti o županijama kroz koje su prolazili dok su putovali prema Zagrebu. Vodili su i dnevnik terenske nastave na kojem su opisali prostor kroz koji su prolazili, prepoznali tekućice i stajaćice te reljefne oblike. Naravno, posebnu pozornost pridavali su pravilnom pisanju geografskih imena. Učenici sedmih razreda su na prethodnu pripremljenoj karti Gornjega grada  upisivali oznake spomenika i važnih građevina koje su zamijetili u prostoru te izradili tumač znakova. Orijentirali su se u prostoru, istraživali ga i upotrijebili svoja stečena geografska i kartografska znanja u izradi tematske karte.

                                                                                    prof. Magdalena Đaković


Osnovna škola "Ivana Brlić - Mažuranić" Slavonski